Magazin Haberlerinin Okurlarının Kadına Bakış Açısı Üzerindeki Etkileri

Mehmet Emin BEGTİMUR, Nurşen MAZICI

Abstract


İletişim alanında kitle iletişim araçlarının etkilerini ölçmeye yönelik araştırmalar bundan yaklaşık yüzyıl önce başlamıştır. Bu süreçte farklı araştırmacı ve kurumlar tarafından farklı metotlarla etki araştırmaları yapılmış ve araştırma sonuçları da farklı amaçlar için kullanılmıştır. İlk başta gerçekleştirilen etki araştırmaları siyasi haberlerin etkilerine odaklanılmışken zamanla şiddet ve ekonomi haberlerinin okur üzerindeki etkileri de araştırma konusu olmuştur. Kitle iletişim araçlarında politik, ekonomik ve şiddet haberlerinden sonra büyük bir öneme sahip olan magazin haberleri gerek gazetecilerin gerekse medya kuruluşlarının vazgeçilemez can simidi haline gelmiştir. Siyasi baskı, karı arttırma ve kolay olanı yakalama gibi nedenlerden dolayı magazin içerikli haber ve programlar yaygınlık kazanmaktadır. Bu çalışmada kitle iletişim araçlarında büyük bir yer tutan magazin haberlerinin, özellikle de magazin haberlerinde kadınların tüketim nesnesi olarak kullanılmasının okurların kadına olan bakış açısı ve değer yargısını değiştirip değiştirmediğini ölçmek amaçlanmıştır. Anket araştırması yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışmada, magazin haberlerinin okurların kadına olan bakış açısı ve değer yargısının değişmesinde orta düzeyde bir etkiye sahip olduğu otaya konulmuştur.


Anahtar Kelimeler: Etki, Magazin Haberi, Kadın, Anket Araştırması.


Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 Intermedia International e-Journal ISSN:2149-3669

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

 

Indexing and Abstracting Services

doi indexes_proquest indexes_citefactor indexes_dergipark indexes_dergipark indexes_research_bib        

 

Mailing Address

Intermedia International e-Journal 
Medya ve İletişim Bölümü
Örnek Tepe Mah, İmrahor Caddesi
No: 88/2 Z-42, 34445 Beyoğlu, İstanbul, Türkiye

E-mail : intermedia@ticaret.edu.tr

 

Intermedia International e-Journal ISSN:2149-3669

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.