Yeni Medyada Dijital Emek Sömürüsü:Tüketiciden Ürketiciye Yeni Medya, Yeni Sömürü Pratikleri

Sarphan Uzunoğlu

Abstract


 

Maddi olmayan emek günümüz bilgi toplumunun en önemli başlıklarından biri. Neo-liberalizmin yükselişi hem üretim hem de tüketim teknolojilerini en çok da medya endüstrisi bakımından dönüştürmüş durumda. Üretim ise, yeni bir kavram olarak gayri maddi emeğe dayanan sektörler için başta medya teknolojileri olmak üzere kilit önem kazanmış durumda. Günümüzde, sosyal ağlardan içerik yönetim sistemlerine dek, gayri maddi emeğin sömürüsü üretim süreçleriyle sağlanıyor ve üretim emeği preker emek ortamını yeni medya ve yeni ekonomik düzen üstünden tanımlama konusunda önemli bir işlev görüyor. Bu makalenin amacı ise haber odalarına ve yeni yeni ortaya çıkan gazetecilik stratejilerine bakarak, ürketiciliği prekerlik koşulu içerisinde bir basamak ya da itici unsur olarak göstermek ve ürketiciler ile prekaryayı sınıfsal skala içerisinde aynı yerde konumlandırmak olarak tanımlanabilir. Makalede yeni medya araçlarının üretim ve tüketim fonksiyonları geçmişten bugüne medya araçlarının yeniden üretim amaçlı kullanımları analiz edilerek ele alınmıştır.

Anahtar Kavramlar: Ürketicilik, Prekarya, Üretim, Tüketim, Sömürü, Bilişsel Kapitalizm


Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 International Journal of Intermedia

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

 

Indexing and Abstracting Services

 doi   

Mailing Address

Intermedia International e-Journal 
Medya ve İletişim Bölümü
Örnek Tepe Mah, İmrahor Caddesi
No: 88/2 Z-42, 34445 Beyoğlu, İstanbul, Türkiye

E-mail : intermedia@ticaret.edu.tr

 

Intermedia International e-Journal ISSN:2149-3669

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.