Marka Maskotu Olarak Üniversite Maskotu Ve Göstergebilimsel Yöntemle Çözümlenmesi: İstanbul Ticaret Üniversitesi Boğa Maskotu Örneği
Abstract
Şans getirmesi umulan bir kişi, hayvan ya da eşya olarak tanımlanabilen maskotlar markalar tarafından marka farkındalığı ve marka sadakati oluşturmak ve güçlendirmek gibi çeşitli amaçlarla kullanılmaktadır. Öte yandan hizmet sektöründe faaliyet gösteren birçok üniversite de markalaşma süreci içerisindedir. Bunun bir yansıması olarak dünyada birçok üniversite kendi maskotlarına sahiptir. Türkiye’de ise kendi maskotlarına sahip üniversite sayısı görece az olmakla birlikte kimi üniversitelerin kendi maskotlarını oluşturmak için yarışmalar düzenledikleri gözlemlenmektedir. Bunun sonucunda Türkiye’de de kendi maskotlarına sahip olan üniversitelerin sayısında artış olacağı düşünülmektedir. Bu durum da maskotların çeşitli düzlemlerde incelenmesinin önemini arttırmaktadır. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada öncelikle maskot kavramının markalaşma açısından önemine değinilmiş, daha sonra kimi markaların ve üniversitelerin maskotları ele alınmıştır. Çalışmanın son kısmı olan araştırma bölümündeyseyse İstanbul Ticaret Üniversitesi’ne ait Boğa maskotu Griggs ve arkadaşlarının (2012) 2012 Londra Olimpiyat ve Paralimpik Oyunlarında kullanılan maskotları inceledikleri göstergebilimsel modelden yararlanılarak göstergebilimsel yöntemle çözümlenmiştir. Sonuç bölümünde çözümleme sonucunda maskotun olumlu ve olumsuz bulunan özellikleri açıklanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Maskot, Üniversite, Göstergebilim, Marka Farkındalığı, Marka Sadakati
Full Text:
PDFRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Intermedia International e-Journal ISSN:2149-3669
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Indexing and Abstracting Services
Mailing Address
Intermedia International e-Journal E-mail : intermedia@ticaret.edu.tr |
Intermedia International e-Journal ISSN:2149-3669
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.