Çizgi Romanlarda Şehir Markalama: New York Eyaletinin Temsili Üzerine Bir İçerik Analizi
Abstract
Anahtar Kelimeler: Şehir Markalama, Çizgi Roman, New York
Full Text:
PDFReferences
Aaker, J. (2009). Building Innovate Brands, Stanford: Stanford Yayınları.
Anholt, S. (2004). Nation-brands and the Value of Provenance. Morgan. N., Pritchard, A., Pride, R. (Ed) Destination
Branding içinde (s.26-39). Burlington: Elsevier Butterworth-Heinemann.
Anholt, S. (2007). Competitive Identity: A New Model For the Brand Management of Nations, Cities and Regions,
Policy and Practice: A Development Education Review, sayı 4, s. 3-13.
Anttiroiko, A. (2014). The Political Economy of City Branding. New York: Routledge Yayınları.
Ashworth, G. & Kavaratzis, M. (2009). Beyond the Logo: Brand Management for Cities. Journal of Brand
Management, sayı 16, no 8, s. 520-531.
Aslan, E. & Tavşancıl, E. (2001). İçerik Analiz ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Epsilon.
Avcılar, M. Y. & Kara, E. (2015). Şehir Markası Kavramı ve Marka Şehir Yaratma Stratejilerine Yönelik Literatür
İncelemesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 34, s. 76-94.
Balencourt, A. & Zafra, A. C. (2012) City Marketing: How to Promote a City? (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
Umea School of Business, İsveç.
Başımoğlu, M. R. (2009). Çizgi Romanda Mimari Kurgunun Temsili (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mimar
Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Baykuş, Ö. (2016). Çizgi Romandan Sinemaya Uyarlamada Karaoğlan Örneğinin Plastik Değerler Bakımından
İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). T.C. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Berman, M. (1999). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor (Çev. Altuğ, Ü. & Peker, B.). İstanbul: İletişim Yayınları.
Bruton, R. (2020). New Colorized Edition Of ‘From Hell’ Announced From Alan Moore, Eddie Campbell And Tops
Shelf, http://www.comicon.com/2020/06/19/from-hell-master-edition-by-alan-moore-and-eddie-campbell-aclassiccolorized (Erişim Tarihi: 23.08.2021).
Castells, M. (2014). Kent, Sınıf, İktidar (Çev. Türkün, A.) Ankara:Phoenix Yayınevi.
Comichron.com, Yearly Comic Sales 2020. https://www.comichron.com/yearlycomicssales/industrywide/2020-
industrywide.html, Erişim Tarihi: 23.08.2021.
Çiftçi, S. & Cop, R. (2007) Marka ve Marka Yönetimi Kavramları: Üniversite Öğrencilerinin Kot Pantolon Marka
Tercihlerine Yönelik Bir Araştırma. Finans, Politik ve Ekonomik Yorumlar, cilt 44, sayı 512, s. 69-88.
Demir, F., Görkem, Ş. & Rafferty, G. (2021). An Inquiry on the Potential of Computional Literacy Techniques
Towards Succesful Destination Branding and Literary Tourism. Current Issues in Tourism,
https://doi.org/10.1080/13683500.2021.1887100.
Dinnie, K. (2011). City Branding:Theory and Cases, New York:Palgrave Macmillan Yayınları.
Eğribel, E. (1992). Çizgi Roman Olayı ve Toplum, İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3, (3), s. 1-44.
Eravcı, A. (2020). Şehir Marka Değerinin Şehir Sakinlerinin Şehirden Tatmini ve Yaşam Memnuniyeti Üzerine Etkisi:
Sinop İli Örneği (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Felschow, L. (2017, Ocak 17), Branding New York: Marvel Comics and Industry Tradition,
https://www.mediapolisjournal.com/2017/01/branding-new-york/, Erişim Tarihi: 23.08.2021.
Gibson, T. A. (2005). Selling City Living: Urban Branding Campaigns, Class Power and the Civic Good. International
Journal of Cultural Studies, sayı 8, no 3, s. 259-280.
Gündüz, U. (2004). Bir Popüler Kültür Ürünü Olan Çizgi Romanın Kültürel, Toplumsal ve Siyasal İşlevleri
(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Hankinson, G. (2004). Relational Network Brands: Towards a Conceptual Model of Place Brands. Journal of
Vacation Marketing, sayı 10, no 2, s. 109-121.
Hogg, M. A. & Vaughan G.M. (2007). Sosyal Psikoloji. İbrahim Yıldız & Aydın Gelmez (Çev). Ankara: Ütopya
Yayınları.
Hubbard, P. (1996), Urban Design and City Regeneration: Social Representations of Entrepreneurial landscapes.
Urban Studies, sayı 33, no 8, s. 1441-1461.
Işık, M. & Erdem, A. (2015). Marka Şehir Nasıl Olunur? Konya: Eğitim Yayınevi.
Kavaratzis, M. (2004). From City Marketing to City Branding: Towards a Theoretical Framework for Developing
City Brands. Place Brand Public Diplomacy sayı 1, s. 58–73 https://doi.org/10.1057/palgrave.pb.5990005.
Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Dergisi, sayı 15, s.170-189.
Kotler, B. & Levy, S. J. (1969). Broadening the Concept of Marketing. Journal of Marketing, (33), 1, s. 10-15.
Kotler, P. & Gertner, D. (2004). Country as Brand, Product and Beyond: a Place Marketing and Brand Management
Perspective. Morgan, N., Pritchard, A., Pride, R. (Ed) Destination Branding içinde (s. 40-55). Burlington: Elsevier
Butterworth-Heinemann.
Köse, T. O. (2014). Şehir Markalama: Konya Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karamanoğlu Mehmet
Bey Üniversitesi, Karaman.
Mak, J. C. (2013). In Search of an Urban Dystopia-Gotham City. Architectural Association School of Architecture,
s.1-7.
Merrilees, B., Miller, D. & Herington, C. (2012). Multiple Stakeholders and Multiple City Brand Meanings.
European Journal of Marketing, sayı 46, s. 1032-1047.
Nycgo.com (2016, 25 Temmuz). Be A Part of Team Turtles NYC, https://www.nycgo.com/articles/teenagemutant-ninja-turtles-adventures-in-nyc-activity-pages/, Erişim Tarihi: 24.08.2021.
Peters, M. & Pikkemaat, B. (2002). Sustainable Management of City Events The Case of Bergsilvester in Innsbruck,
Austria. International ATLAS Conference: Vision Sustainability, Estoril, s. 147-153.
Rose, G. (2001). Visual Methodologies: An Introduction to the Interpretation of Visual Materials. Londra: Sage
Yayıncılık.
Thomas, S. (n.d). A Map of Superheroes in NYC and Where They Protect,
https://www.topviewnyc.com/packages/a-map-of-superheroes-in-nyc-and-where-they-protect, (Erişim Tarihi:
08.2021).
Tosyalı, H. & Öksüz, M. (2020). Şehir Markalaşmasında Sosyal Medya Kullanımın Yeri ve Önemi. Journal of Tourism
and Gastronomy Studies, sayı 8, no 2, s. 1485-1509.
Türk Patent Kurumu Marka İnceleme Kılavuzu, 2021.
Trip Advisor, 2021. [online] Tripadvisor.com. Erişim Adresi:
Superheroes_in_New_York_Walking_Tour-New_York_City_New_York.html [Erişim Tarihi 30 October 2021].
Uralcan, B. (2011, Nisan 25). İmparatorluk, Propaganda ve Süper Kahraman: İkinci Dünya Savaşı’nda İngiliz ve
Amerikan Çizgi Romanı, https://www.altevren.net/wp-content/uploads/2012/01/II.-Du%CC%88nyaSavas%CC%A7%C4%B1-ve-C%CC%A7izgi-Roman.pdf, Erişim Tarihi: 24.08.2021.
Wheretostartreading.com (2019, Nisan 29). Where to Start Reading Spider-man Comics,
https://wheretostartreading.com/articles/spider-man/, Erişim Tarihi: 23.08.2021.
Winfield-Pfefferkorn, J. (2005). The Branding of Cities: Exploring City Branding and the Importance of Brand
Image (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Syracuse Üniversitesi Master Tezi, New York.
Yener, D. (2013). Marka Çağrışım Unsurlarının Marka Kişiliği Üzerine Etkisi. Electronic Journal of Vocational
Colleges, cilt 3, sayı 1, s. 89-103.
Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yurtseven, H. R. (2004). Küçük Adalara İlişkin Alternatif Turizm Biçimlerinin Geliştirilmesinde Bir Stratejik
Planlama Modeli: Gökçeada (IMBROS) Örneği. I. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi Kitapçığı, 15-16 Nisan.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Intermedia International e-Journal ISSN:2149-3669
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Indexing and Abstracting Services
Mailing Address
Intermedia International e-Journal E-mail : intermedia@ticaret.edu.tr |
Intermedia International e-Journal ISSN:2149-3669
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.