POLİTİK HALKLA İLİŞKİLER ÜRETİMİ OLARAK BÜLTEN GAZETECİLİĞİ

Neslihan Yolcu

Abstract


Politik halkla ilişkiler; hükümet yetkilileri, devlet adamları, belediye başkanları, siyasal parti ve adaylar, sivil toplum örgütleri gibi siyasi aktörler tarafından yürütülen tanıtım, bilgilendirme ve iknaya yönelik iletişim faaliyetlerinin tümü olarak tanımlanmaktadır. Yönetime aday olan kişi ve kurumlar;  parti ve adaylarını tanıtmakta, vaatlerini sıralamakta, seçildikten sonra da icraatlarını anlatarak halka hesap vermektedir. Seçim döneminde reklam ve kampanyalarla daha görünür ve yoğunluklu yapılan politik halkla ilişkiler çalışmaları seçim dışı dönemlerde de halkla ilişkilerin tüm teknik, yöntem ve stratejilerini kullanarak devam ettirilmektedir. Çalışmada politik halkla ilişkilerin “medya yönetimi” tekniği ele alınmaktadır. Politik halkla ilişkiler uzmanları, medyada kurum veya kişinin daha görünür olması ve pozitif bir şekilde temsil edilmesi için medyayı yönlendirmeye çalışmaktadır. Tasarlanan olay ve öykülerle, hazırlanan içerikle medya gündemi kurumun amaçlarına yönelik olarak yönlendirilmektedir. Gazeteciler güvenilir haber kaynağı olarak kurumların basın bültenlerine ihtiyaç duymakta, kurumlar ise medyada haber olarak yer almayı istemektedir. Gazetelerde yer alan haberlerin ne kadarının gazetelerin kendi üretimi olduğu, basın bültenlerinin nasıl ve ne dereceye kadar kullanıldığı, basın bültenlerinin haberleştirilme biçimleri karşılıklı ilişkideki sorun alanını oluşturmaktadır. Çalışmada Kocaeli Büyükşehir Belediyesi (KBB) ile İzmit Belediyesi basın bültenleri ile yerel basında çıkan belediye haberleri içerik analizi yöntemi ile ele alınmıştır. Elde edilen bulgular, belediye haberlerinin tamamına yakınının basın bültenlerinden oluşturulduğunu, basın bültenlerinin aynı içerik ve biçimle verildiğini ortaya çıkarmıştır.  

Anahtar Kavramlar: Politik halkla ilişkiler, yerel yönetimler, yerel basın, bülten gazeteciliği, içerik analizi, haber


Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 Intermedia International e-Journal ISSN:2149-3669

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

 

Indexing and Abstracting Services

doi indexes_proquest indexes_citefactor indexes_dergipark indexes_dergipark indexes_research_bib        

 

Mailing Address

Intermedia International e-Journal 
Medya ve İletişim Bölümü
Örnek Tepe Mah, İmrahor Caddesi
No: 88/2 Z-42, 34445 Beyoğlu, İstanbul, Türkiye

E-mail : intermedia@ticaret.edu.tr

 

Intermedia International e-Journal ISSN:2149-3669

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.